Implemented Site down after update OchSocial with syntax error

  • Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
  • Topic Author
  • Offline
More
5 years 2 weeks ago #907 by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
Site down after update OchSocial with syntax error was created by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
Goedemorgen,
Ik kreeg vanmorgen de melding dat ik een oude versie van OchSocial had geinstalleerd (running depracted version). Ik vond dit al vreems omdat ik altijd goed up to date ben en heb nog maar een maand geleden de files van jouw site gedownload (versie 1.3). Na het runnen van een update ging er duidelijk iets verkeerd want diverse menu items in Joomla, bijvoorbeeld de Manage. Plugins en Templates werken allemaal niet meer. Er staat syntax error. Zelfs Global Configuration krijgt een syntax error en de site is DOWN.
Kan je aub z.s.m. bekijken of er misschien is mis is met die laatste update.
Vr. groet
Elisabeth
Dolcevia.com
The topic has been locked.
  • Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
  • Topic Author
  • Offline
More
5 years 2 weeks ago #908 by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
Replied by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand on topic Site down after update OchSocial with syntax error
Jullie pagina support requests werkt ook NIET.
The topic has been locked.
  • Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
  • Topic Author
  • Offline
More
5 years 2 weeks ago #909 by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
Replied by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand on topic Site down after update OchSocial with syntax error
Ik heb de extentie JSSOCIALS gedeactiveerd in de database (totdat ik een antwoord krijg) en de site is nu niet meer down.
The topic has been locked.
More
5 years 2 weeks ago #910 by Ruud van Lent
Replied by Ruud van Lent on topic Site down after update OchSocial with syntax error

Dolcevia wrote: Goedemorgen,
Ik kreeg vanmorgen de melding dat ik een oude versie van OchSocial had geinstalleerd (running depracted version). Ik vond dit al vreems omdat ik altijd goed up to date ben en heb nog maar een maand geleden de files van jouw site gedownload (versie 1.3). Na het runnen van een update ging er duidelijk iets verkeerd want diverse menu items in Joomla, bijvoorbeeld de Manage. Plugins en Templates werken allemaal niet meer. Er staat syntax error. Zelfs Global Configuration krijgt een syntax error en de site is DOWN.
Kan je aub z.s.m. bekijken of er misschien is mis is met die laatste update.
Vr. groet
Elisabeth
Dolcevia.com

Goedemorgen Elisabeth,
vervelend dat je problemen hebt ervaren met een update.
Voor de duidelijkheid: er zijn drie versies van 'jssocials':
  1. jsSocial: de versie waarvan de ontwikkeling in maart 2018 gestopt is (versie 0.7.2)
  2. ochJSsocials: de betaalde versie die jsSocials vanaf dat moment vervangen heeft (versie 1.0.3)
  3. ochJSsocials LIGHT: een gratis versie van ochJSsocials met beperkte functionaliteit (versie 1.0.3)

Omdat jsSocials al een jaar niet meer onderhouden is, maar wel nog steeds op duizenden websites geinstalleerd is, blijven al deze websites via de Joomla updater mijn server uitvragen naar nieuwe versies (die er niet meer komen).
Gisteren heb ik een nieuwe versie van jsSocials uitgebracht die 2 dingen doet: 1 > melding in de plugin dat deze deprecated is, 2 > verwijderen van de update site voor deze plugin.
Hiermee zal de load op mijn server dus verminderen :)

Voor ochJSsocials en ochJSsocials LIGHT heb ik gisteren ook een update uigebracht, dit betreft wijzigingen in de installer.

Wat ik nu niet snap in jouw bericht is het volgende:
Jij bent gebruiker van ochJSsocials, deze heeft gisteren een update gekregen naar versie 1.0.3. Deze versie is NIET deprecated en geeft dus ook niet deze meldingen.
jsSocials is deprecated en heeft gisteren dus de update gekregen naar versie 0.7.2

Ik begrijp dus niet hoe bij de update naar versie 1.0.3 van ochJSsocials de meldingen van de andere plugin verschijnen?

heb je wellicht jsSocials gedownload en geïnstalleerd op de site waar ochJSsocials al geinstalleerd is?

Jullie pagina support requests werkt ook NIET.

Welke support request pagina bedoel je Elisabeth? je plaatst een bericht op het forum, dat is onze support request pagina?
The topic has been locked.
More
5 years 2 weeks ago #912 by Ruud van Lent
Replied by Ruud van Lent on topic Site down after update OchSocial with syntax error
Hoi,
zojuist de issue gevonden met jsSocials.
Je kunt de gefixte versie hier downloaden: onlinecommunityhub.nl/nl/downloads/downloads/category/jssocials (heeft zelfde versie nummer 0.7.2)

Bedankt voor het melden! en excusses voor het ongemak.
gr.
Ruud.
The topic has been locked.
  • Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
  • Topic Author
  • Offline
More
5 years 2 weeks ago #913 by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
Replied by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand on topic Site down after update OchSocial with syntax error
Beste Mark,
Ik ben volgens mij geabbonneerd op OchSocial en dat sinds 2018-10-03.
De Plugin heet bij mij toch JsSocial en niet OchSocial. Het zou uiteraard kunen dat er ooit (deze site is vanaf 2008 in de lucht) er een plugin was van Jssocial alhoewel ik me dat niet kan voorstellen. Kan je niet zien welke plugins ik heb gedownload? In ieder geval staat deze (Jssocial) nu disabled.
Wat stel je nu voor dat ik doe?
Zal ik nieuwe file van deze plugin JSocial instaleren en dan weer deinstaleren,nachecken en dan kijken of er nog in de database een entry staat van Jssocial?
Ik kan dan daarna wellicht gewoon weer OchSocial instaleren.
Of gaat dat niet?
Er staan géén entries in de database onder naam van OchSocial, dat is in ieder geval een feit.
Vr. groet,
Elisabeth
The topic has been locked.
  • Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
  • Topic Author
  • Offline
More
5 years 2 weeks ago #914 by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand
Replied by Harper Douglas-MAX L.L.C. Bertrand on topic Site down after update OchSocial with syntax error
Ik had je eerst een bericht gestuurd via de contact pagina. Vandaar...deze pagina : onlinecommunityhub.nl/nl/#gkBottom1-4
The topic has been locked.
More
5 years 2 weeks ago #915 by Ruud van Lent
Replied by Ruud van Lent on topic Site down after update OchSocial with syntax error

Dolcevia wrote: Beste Mark,
Ik ben volgens mij geabbonneerd op OchSocial en dat sinds 2018-10-03.
De Plugin heet bij mij toch JsSocial en niet OchSocial. Het zou uiteraard kunen dat er ooit (deze site is vanaf 2008 in de lucht) er een plugin was van Jssocial alhoewel ik me dat niet kan voorstellen. Kan je niet zien welke plugins ik heb gedownload? In ieder geval staat deze (Jssocial) nu disabled.

je hebt beiden gedownload: jssocials op 2018-03-27 (maar met een andere account). Let wel dit zijn downloads, updates via de joomla updater kan ik niet relateren (is alleen een ip-adres)

Wat stel je nu voor dat ik doe?
Zal ik nieuwe file van deze plugin JSocial instaleren en dan weer deinstaleren,nachecken en dan kijken of er nog in de database een entry staat van Jssocial?
Ik kan dan daarna wellicht gewoon weer OchSocial installeren.
Of gaat dat niet?

dat werkt: jsscoails opnieuw downloaden en op de betreffende site installeren. Je kunt dan ochJSsocials ernaast installeren en de settings overnemen (beide plugins open in een browser tab). vervolgens jssocials uitzetten en ochJSsocials aan. Als alles werkt conform verwachting, dan kun je jssocials de-installeren.

Er staan géén entries in de database onder naam van OchSocial, dat is in ieder geval een feit.
Vr. groet,
Elisabeth

gr.
Ruud.
The topic has been locked.
More
5 years 2 weeks ago #920 by Ruud van Lent
Replied by Ruud van Lent on topic Site down after update OchSocial with syntax error

Dolcevia wrote: Ik had je eerst een bericht gestuurd via de contact pagina. Vandaar...deze pagina : onlinecommunityhub.nl/nl/#gkBottom1-4

Die werkt bij mij gewoon? Ik vermoed een probleem met de nieuwe 'Invisible Captcha' die een popup wil doen bij sommige bezoekers en die vervolgens niet of achter het formulier toont.
Moeilijk om te troubleshooten. Ik ga er maar eens voor zitten om te kijken of ik dat kan reproduceren (daar begint het altijd mee :))
Dank voor het melden!
The topic has been locked.