onderhouden

Wij geloven in de waarde van onze OCH Communitywebsite. Maar net als met een race auto is die waarde niet te garanderen zonder periodiek professioneel onderhoud.

Ons onderhoudscontract voorziet in alle activiteiten die er op gericht zijn om de OCH Communitywebsite operationeel, performant, veilig en foutvrij te houden. Daarnaast 'onderhoud' het ook jou (of jouw Community Manager) als klant en gebruiker van jouw OCH Communitywebsite.

Welke activiteiten zitten er in het onderhoudscontract

  • Technisch:
    • Dagelijks:
      • Maken van volledige backup van de OCH Communitywebsite (start 22:00 uur)
      • Offsite opslag 5 laatste backups (voor het geval er bij de provider iets misgaat)
    • Maandelijks:
      • Testen van een full restore op de Testomgeving (een backup is pas gelukt als een restore werkt!)
      • Operationeel houden van een Test / Acceptatieomgeving (middels maandelijkse restore van backup)
    • Periodiek:
      • Doorvoeren van Beveiligingsupdates (omdat de community erop vertrouwd dat hun gegevens niet op straat komen te liggen)
      • Doorvoeren van Beheerupdates (nieuwe versies van de componenten waarin (mogelijke) fouten zijn opgelost)
      • Website online monitoring (ieder 5 minuten wordt de OCH Communitywebsite geladen)
  • Functioneel:
    • Kwartaal:
      • Opstellen rapportage Bezoeker Statistieken (bij gebruik OCH module Webhosting)
      • Opstellen rapportage Google Search Tool en Google Analytics (Indien door ons ingericht / dan wel geautoriseerd)
      • Opstellen (Virtual) Server Performance rapportage (bij gebruik OCH module Webhosting)
      • Opstellen Communitywebsite performance rapportage
      • Opstellen SPAM (filter) rapportage
      • Rapportage technische en functionele wijzigingen aan OCH Communitywebsite
    • Google Search Tool (Webmaster) registratie en beheer
    • Google Analytics registratie en beheer
  • Organiseren en faciliteren van een OCH Round Table sessie (1x per kwartaal):
    • Delen kennis en ervaringen met betrekking tot gebruik OCH Communitywebsite
    • Nieuwe functionaliteit
    • Gewenste functionaliteit
    • Presentatie 'Best Practice'
    • Welke kansen zien we voor elkaar (plus sum)


Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek. Wij verkennen graag samen met jou wat de toegevoegde waarde van een OCH Communitywebsite voor jouw medewerkers, klanten en bedrijf is.