No bug ochCaptcha en RSFormPro (J4)

More
3 weeks 5 days ago #3225 by joomill
ochCaptcha en RSFormPro (J4) was created by joomill
Hi Ruud,
Op een Joomla 4 site heb ik veel spam mail via RSFormPro en reCaptcha V2 - ik wil de reCaptcha V2 vervangen door ochCaptcha. In RSJoomla heb je daar plugins voor, maar niet voor ochCaptcha. Werkt het ook zonder plugin?
Ik heb ochCaptcha geinstalleerd, maar zie niet echt wat gebeuren. Display ochCaptcha en Verbose Captcha staan biede op Yes.

Als ik Debug aan zet, dan wordt er het e.e.a. in een log bijgehouden. Waar vind ik die? Onder Administrator/logs vind ik niets terug, ook niet in de everything.php log-file.

The topic has been locked.
More
3 weeks 5 days ago #3226 by Ruud van Lent
Replied by Ruud van Lent on topic ochCaptcha en RSFormPro (J4)
Hoi Jeroen,

RsForms (net als ConvertForms trouwens) maakt gebruik van hun eigen captcha oplossingen: dit komt dus neer dat ze code dupliceren en dus geen optimaal gebruik maken van Core Joomla.

Maar er is hoop :)

RsForms heeft een plugin ( www.rsjoomla.com/support/documentation/r.../joomla-captcha.html) waarmee je dus de Joomla Captcha's kunt gebruiken die je op de rest van je site ook kunt gebruiken; zo ook ochCaptcha (bevestigd door andere klant dat het werkt).

dus concreet: bovenstaande plugin in rsform installeren en dan kun je of de global captcha gebruiken of iedere andere Joomla captcha plugin.

Laat maar even weten of het voor jou ook werkt.

m.vr.gr.
Ruud.
More
3 weeks 5 days ago #3227 by joomill
Replied by joomill on topic ochCaptcha en RSFormPro (J4)
Hi Ruud,
Dank je , hier kan ik mee verder! Inmiddels de plugin geinstalleerd, nu zie ik wat ochCaptcha doet (in het formulier) met de weergave van de velden. En ook het log bestand is nu zichtbaar.

Ik heb ingesteld dat er in het veld bericht geen linkjes mogen staan (allow links: no)
Echter, als ik test wordt het bericht met URL netjes doorgestuurd.
Hetzelfde geldt voor minimaal 5 woorden. Maak ik een bericht met 2 woorden, dan wordt ook dat doorgestuurd.
Wat doe ik fout?

groet Nico (ik werk samen met Jeroen)
More
3 weeks 5 days ago - 3 weeks 5 days ago #3228 by Ruud van Lent
Hoi Nico :)

aantal woorden en wel / niet links is een content protection. Je dient ochCaptcha dan 'te vertellen' voor welk veld op welk formulier deze restricties gelden.

Als je ochCaptcha zichtbaar maakt en tevens instelde dat deze verbose moet zijn (tabblad 'plugin'), dan zie je als het goed is de captcha verschijnen en als de minimum tijd verstreken is krijg je meer informatie over het formulier.
Hierbij heb je nodig:
  • Form Indentifier
  • Form Field

deze heb je nodig voor het configureren van het tabblad 'Content Protection'
Als je deze geconfigueerd hebt, en je bezoekt opnieuw de pagina op de front-end, dan zou het betreffende Form Field highlighted moeten zijn, met de instellinge erachter. Zie hieronder:

beetje onzinnig, maar ik heb dus Form Identifier = 'member-registration' en Form Field = 'jform[username]' geconfigureerd

Edit: je hebt in advanced de optie 'Emergency Bypass' uit staat toch?

Last edit: 3 weeks 5 days ago by Ruud van Lent.
More
3 weeks 5 days ago #3229 by joomill
Replied by joomill on topic ochCaptcha en RSFormPro (J4)
Hi Ruud,
Dank je voor je toelichting, dat voorbeeld had ik even nodig ;-)
Ik bij 'Form Field' stan: Bericht
maar dat moet in mijn geval dan zijn: form[Bericht] en dan zie ik in het formulier dat het vet gedrukt staat én de waarden erachter: form[Bericht] (Min. Woorden: 5 | Links: Nee)
Dat had ik eerder niet.

Ik kan weer verder ;-) Op de JUG Breda willen we het binnekort hebben over Captcha en de verschillende vormen die er zijn. ochCaptcha mag dan zeker niet ontbreken.
Dank en goed weekend!
More
3 weeks 4 days ago #3230 by Ruud van Lent
Hoi Nico,
bedankt voor de terugkoppeling en fijn dat het werkt.
Sommige dingen kunnen niet automatisch en hebben dus aangereikte logica nodig: omdat ochCaptcha flexibel is om op ieder formulier te werken is configuratie een belangrijk aspect.
De configuratie mogelijkheden bepalen in hoge mate de flexibiliteit van de plugin.
Dat komt initieel wel met een 'prijs': uitzoeken wat de benodigde instellingen zijn.

Beetje afhankelijk van de agenda op de JUG Breda, kan wellicht e.e.a. toelichten: altijd gezellig in Breda :)

fijn weekend!
gr.
Ruud